Uppdatering av pushnotiser
Vi har gjort många förbättringar på både iOS och Android för hur pushnotisen presenteras i förhållande till inkommande samtal. Detta är nu driftsatt eller kommer driftsättas inom kort på samtliga kunders växlar.
Stöd för Poly/Plantronics headset
Alla växlar har vid v4.0.5 stöd för Poly/Plantronics headset fullt ut inklusive funktionsknappar på headset. Stöd för Plantronics headset fungerar i nuläget till MS Windows.
Tvåfaktorsautentisering för administratör av växlar via adminwebben
Tvåfaktorsautentiseringen medger högre säkerhet vid administration och konfigurering av växlar för er som partner. Det finns möjlighet att aktivera tvåfaktorsinloggning i form av en bekräftelsekod som skickas till epost och/eller telefonnummer. Detta gäller för en administratör som har ett administratörsinlogg för att hantera en eller flera växlar. För vanliga användare som är administratör på sin växel rekommenderar vi att man knyter Microsoft SSO med tvåfaktorsautentisering till den växeln.
Autentisering av Callback via BankID
Det kommer finnas möjlighet att be den inringande autentisera sig via BankID i Callback/Ärendekö. Exempelvis om den inringande blir ombedd att lämna ett meddelande för att senare bli återuppringd kan man i växeln ställa in att den inringande behöver autentisera sig innan det går att lämna ett meddelande. Detta kan vara värdefullt exempelvis om ett företag låter sina kunder ringa in beställningar. På ärendet som skapas visas om den inringande är autentiserad eller ej. I kommande version längre fram kommer möjligheten att autentisera den inringande i samtalskön innan samtalet besvaras.
Kommande releaser 2023
I kommande releaser efter sommaren lanserar vi spännande nyheter med största fokus på nedan funktioner och tjänster.
Ny statistikmodul
Den nya statistikmodulen kommer erbjuda en större flexibilitet och användarvänlighet än tidigare. Modulen är utvecklad efter feedback från er partners, vi ser fram emot lansering!
Uppdaterad mobilapp
Mobilappen får ett uppdaterat facelift med många tillhörande funktioner som möjlighet att administrera växeln på samma sätt som man idag gör via softphone/webklienten. Användaren kommer även kunna bestämma själv vilka flikar/tjänster som skall synas i appen.
Förbättrad samtalsinspelning
Användare av mobilapp och softphone kommer nu kunna starta samtals-inspelning via användargränssnittet i appen. En till förbättring är att när man startar inspelning manuellt kommer användaren att få hela telefonsamtalet inspelat.
Ärendekö med contact centertjänster
Ärendekön kommer vidareutvecklas med möjlighet att utöver få in samtal i köerna även kunna hantera mail, chatt och webförfrågningar i samma gränssnitt. Fas 2 skall sedan kunna erbjuda ett integrerat ticket/ärendesystem så att kunderna kan samla allt på samma ställe.