Bättre kundupplevelse i telefonkö med molnväxeln VoiceGo

av | sep 22, 2023 | OKATEGORISERAT

Att sitta i telefonkö är en tålamodsprövande erfarenhet de flesta av oss helst vill slippa. Men för företag som använder automatiserade kundtjänstplattformar skapas unika möjligheter att ge god service, trots väntetid i luren. Vår molnbaserade telefonilösning VoiceGo öppnar för kortare kötider och en bättre kundupplevelse.

Med gamla tiders traditionella telefonteknik fanns inga köer. Antingen kom man fram eller så tutade det helt enkelt upptaget. De nya molnbaserade växlarna är fantastiska verktyg för att kunna ge den snabba och effektiva support människor efterfrågar. Men istället uppstår ibland telefonköer, digitala väntrum som måste inredas och utrustas på bästa sätt för att inte svika kundernas förtroende och få dem att lämna oss, i värsta fall för gott.

En bättre kundupplevelse med VoiceGo

Trots god statistik och omsorgsfull planering händer det att fler ringer till er kundtjänst än det finns agenter med tid att svara. Med Firstcoms egen molnbaserade telefonilösning, VoiceGo, kan du korta köerna och göra väntetiden till en mer positiv upplevelse och få nöjdare kunder som helhet. Den underlättar också för dina medarbetare på många sätt och ger dem de bästa förutsättningarna att göra ett gott jobb.

När kunden får möjlighet att bli uppringd istället för att vänta i telefonkö, blir mötet mellan kund och agent positivare. Talsvar och knappval gör att kunden kopplas till rätt person och ärendet kan lösas snabbare och mer effektivt. Genom digital identifikation med mobilt BankID vet dina medarbetare tidigt vem de talar med. Med integrering av ert CRM i molnväxeln får agenten direkt upp aktuella uppgifter och tidigare ärenden från redan befintliga kunder.

Här är några av de viktigaste funktionerna integrerade i vår telefonilösning VoiceGo:

  • Välkomstmeddelande, med språkval.
  • Talsvar och knappval – kunden kommer till rätt agent för personligt anpassad support.
  • Ärendekö och call-back – kunden får information om sin plats i kön samt möjlighet att bli uppringd.
  • Videosamtal för exempelvis personlig rådgivning.
  • Utökad funktionalitet för telefonist.
  • SMS Gateway – snabb textkommunikation med kunderna.
  • Svarsgrupper – alla medarbetare kan logga in och se vem som besvarat samtalen.
  • Ert CRM – befintliga kunders uppgifter och tidigare ärenden syns direkt för agenten.
  • Statistik – viktiga underlag att styra er servicenivå.
  • Inspelning av samtal, kontinuerligt eller per samtal.

Gott bemötande ger ökad lönsamhet

Sammanfattningsvis hjälper en bättre kundupplevelse i telefonkö och serviceinriktad, effektiv och välkomnande telefoni till att skapa långsiktiga och hållbara kundrelationer. Ert företag får gott rykte och det i sin tur genererar stärkt kundlojalitet, ökar er försäljning och bidrar till lönsamhet för företaget, samtidigt som ni ger kunderna den trygghet och support de behöver.

Vill du veta mer?

Hör av dig till oss på Firstcom så berättar vi mer om vår molnväxel VoiceGo!

Kontakta oss här >>

Most Popular Posts

Projektledare Firstcom Europe

OM TJÄNSTEN Firstcom Europe söker en Projektledare Firstcom är en växande internationell moln- och tjänsteoperatör (SaaS bolag) med utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden men framför allt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt...

Vänd trenden med ny digital teknik

– Normen i samhället är att vi ska vara tillgängliga närsomhelst och varsomhelst, säger Pontus Blom vd på Firstcom. Den nya, digitala tekniken gör detta möjligt men här finns också nyckeln till att bryta trenden, om vi använder tekniken på rätt sätt. Studier pekar på...

Smidig logistik med smart telefoni från Firstcom

Transportlogistik handlar om att frakta gods från A till B, på ett säkert sätt och i rätt tid. Men för en kundservicemedarbetare i logistikbranschen innebär jobbet till lika stor del kommunikation med kunder och kollegor och då är välfungerande telefoni avgörande. Med...

Trygg telefoni med digital autentisering

Vi på Firstcom är måna om våra kunder och gör allt för att ni ska vara trygga med våra molnbaserade telefonilösningar. En viktig del av effektiva och säkra supportprocesser i ert kontaktcenter är möjlighet till digital identifiering. Genom att integrera...

Nyhet – Lansering två nya 5G abonnemang

Idag lanserar vi två stycken nya mobilabonnemang med 5G. Fastpris 100 GB & Fastpris Obegränsad Båda med surfhastigheter upp till 300 mbit/s, fortsatt i Sveriges bästa nät! Kontakta din partneransvarig för mer information samt ta del av...

Nyheter VoiceGo Release 4.0.5

Uppdatering av pushnotiser Vi har gjort många förbättringar på både iOS och Android för hur pushnotisen presenteras i förhållande till inkommande samtal. Detta är nu driftsatt eller kommer driftsättas inom kort på samtliga kunders växlar. Stöd för Poly/Plantronics...

Firstcom mobilabonnemang stöd för eSIM och 5G

Efter sommaren lanserar vi äntligen våra nya mobilabonnemang med 5G. Tillsammans med 5G kommer även två stycken nya mobilabonnemang att lanseras: Fastpris Trygg 100 Gb samt Fastpris Obegränsad! eSIM planeras att lanseras samtidigt som en tilläggstjänst för nya och...

Partner Account Manager Firstcom Europe

Om tjänsten Firstcom Europe söker en Partneransvarig Firstcom är en växande internationell moln- och tjänsteoperatör (SaaS bolag) med utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden men framför allt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt...