Molnbaserade telefonilösningar revolutionerar företagens verksamhet

av | okt 13, 2023 | OKATEGORISERAT

UCaaS, Unified Communications as a Service, har revolutionerat företagens kundtjänst och telefoni. Telefonsamtal, chattar, epost och videomöten, kort sagt ett företags hela kommunikation, samlas i ett och samma system med hjälp av nya molnbaserade lösningar. Firstcoms egen unika plattform heter VoiceGo och uppskattas stort av våra partners och kunder.

De molnbaserade plattformarna möjliggör sömlös kommunikation där olika kanaler som röstsamtal, videomöten, chattfunktioner och epost integreras. Här kan era kunder använda den kanal som passar dem bäst. Den effektiva problemlösningsprocessen minskar väntetiderna och ger en mer tillfredsställande kundupplevelse.

Här finns förstås också pengar att spara. Genom att använda UCaaS-plattformar kan företag minska kostnaderna för hårdvaruinvesteringar och underhåll av kommunikationssystem. Istället för att investera i dyra telefonisystem eller infrastruktur kan ditt företag enkelt abonnera på de antal tjänster ni behöver och betala för användningen. Detta minskar kostnaderna och ökar vinstmarginalerna, något som i förlängningen kommer kunderna till godo i form av fördelaktigare priser och ännu bättre kunderbjudanden.

En plattform i molnet

Vår egen molnbaserade telefoniplattform VoiceGo utvecklas ständigt, i takt med våra kunders behov och en ständigt skiftande omvärld. Funktionerna i plattformen ger ditt företag den flexibilitet som krävs för att snabbt kunna anpassa ert kundmottagande och er interna kommunikationen till nya tider.

Tack vare att plattformen ligger i molnet kan mobil- och softphoneanvändare, medarbetare på resande fot samt på lokalkontor i Sverige och utomlands arbeta tillsammans, som om ni alla satt på samma kontor. Med vår unika Teams-integration i VoiceGo kan också många av era växeltjänster skötas direkt i mötesverktyget. Här är funktioner som tidsbokning, ärendehantering och callback, samtalslogg, managering av växeln och sms inkluderade. Integrationen kräver ingen ny installation eller några nya Teams-licenser och går att använda från alla webbläsare.

Sömlös kommunikation ger bättre kundupplevelse

Med molnbaserade lösningar som VoiceGo kan ditt företag på ett smidigt sätt snabbt anpassa kundtjänst och telefoni till en föränderlig värld. Tekniken möjliggör en mer personlig kundupplevelse genom att ni har tillgång till all kunddata samlad i ett överskådligt system. Ni kan vara tillgängliga för kunderna dygnet runt, oavsett var de befinner sig.

Vill du veta mer om VoiceGo? Läs mer här>> eller ring 010-777 77 77.

Stora fördelar med UCaaS

  • Molnbaserat
  • All kommunikation samlad på en enda plattform.
  • Enkelt att använda från olika enheter, även mobiltelefon.
  • Möjliggör kommunikation över geografiska gränser.
  • Gemensamma arbetsutrymmen för dokumentdelning och chat.
  • Stabilt och tillgängligt med hög redundans.
  • Eliminerar behov av kostsamma infrastrukturinvesteringar.
  • Leverantören ansvarar för uppdateringar och underhåll.
  • Skalbart
Most Popular Posts

Projektledare Firstcom Europe

OM TJÄNSTEN Firstcom Europe söker en Projektledare Firstcom är en växande internationell moln- och tjänsteoperatör (SaaS bolag) med utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden men framför allt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt...

Vänd trenden med ny digital teknik

– Normen i samhället är att vi ska vara tillgängliga närsomhelst och varsomhelst, säger Pontus Blom vd på Firstcom. Den nya, digitala tekniken gör detta möjligt men här finns också nyckeln till att bryta trenden, om vi använder tekniken på rätt sätt. Studier pekar på...

Smidig logistik med smart telefoni från Firstcom

Transportlogistik handlar om att frakta gods från A till B, på ett säkert sätt och i rätt tid. Men för en kundservicemedarbetare i logistikbranschen innebär jobbet till lika stor del kommunikation med kunder och kollegor och då är välfungerande telefoni avgörande. Med...

Trygg telefoni med digital autentisering

Vi på Firstcom är måna om våra kunder och gör allt för att ni ska vara trygga med våra molnbaserade telefonilösningar. En viktig del av effektiva och säkra supportprocesser i ert kontaktcenter är möjlighet till digital identifiering. Genom att integrera...

Bättre kundupplevelse i telefonkö med molnväxeln VoiceGo

Att sitta i telefonkö är en tålamodsprövande erfarenhet de flesta av oss helst vill slippa. Men för företag som använder automatiserade kundtjänstplattformar skapas unika möjligheter att ge god service, trots väntetid i luren. Vår molnbaserade telefonilösning VoiceGo...

Nyhet – Lansering två nya 5G abonnemang

Idag lanserar vi två stycken nya mobilabonnemang med 5G. Fastpris 100 GB & Fastpris Obegränsad Båda med surfhastigheter upp till 300 mbit/s, fortsatt i Sveriges bästa nät! Kontakta din partneransvarig för mer information samt ta del av...

Nyheter VoiceGo Release 4.0.5

Uppdatering av pushnotiser Vi har gjort många förbättringar på både iOS och Android för hur pushnotisen presenteras i förhållande till inkommande samtal. Detta är nu driftsatt eller kommer driftsättas inom kort på samtliga kunders växlar. Stöd för Poly/Plantronics...

Firstcom mobilabonnemang stöd för eSIM och 5G

Efter sommaren lanserar vi äntligen våra nya mobilabonnemang med 5G. Tillsammans med 5G kommer även två stycken nya mobilabonnemang att lanseras: Fastpris Trygg 100 Gb samt Fastpris Obegränsad! eSIM planeras att lanseras samtidigt som en tilläggstjänst för nya och...

Partner Account Manager Firstcom Europe

Om tjänsten Firstcom Europe söker en Partneransvarig Firstcom är en växande internationell moln- och tjänsteoperatör (SaaS bolag) med utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden men framför allt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt...