UCaaS, Unified Communications as a Service, har revolutionerat företagens kundtjänst och telefoni. Telefonsamtal, chattar, epost och videomöten, kort sagt ett företags hela kommunikation, samlas i ett och samma system med hjälp av nya molnbaserade lösningar. Firstcoms egen unika plattform heter VoiceGo och uppskattas stort av våra partners och kunder.
De molnbaserade plattformarna möjliggör sömlös kommunikation där olika kanaler som röstsamtal, videomöten, chattfunktioner och epost integreras. Här kan era kunder använda den kanal som passar dem bäst. Den effektiva problemlösningsprocessen minskar väntetiderna och ger en mer tillfredsställande kundupplevelse.
Här finns förstås också pengar att spara. Genom att använda UCaaS-plattformar kan företag minska kostnaderna för hårdvaruinvesteringar och underhåll av kommunikationssystem. Istället för att investera i dyra telefonisystem eller infrastruktur kan ditt företag enkelt abonnera på de antal tjänster ni behöver och betala för användningen. Detta minskar kostnaderna och ökar vinstmarginalerna, något som i förlängningen kommer kunderna till godo i form av fördelaktigare priser och ännu bättre kunderbjudanden.
En plattform i molnet
Vår egen molnbaserade telefoniplattform VoiceGo utvecklas ständigt, i takt med våra kunders behov och en ständigt skiftande omvärld. Funktionerna i plattformen ger ditt företag den flexibilitet som krävs för att snabbt kunna anpassa ert kundmottagande och er interna kommunikationen till nya tider.
Tack vare att plattformen ligger i molnet kan mobil- och softphoneanvändare, medarbetare på resande fot samt på lokalkontor i Sverige och utomlands arbeta tillsammans, som om ni alla satt på samma kontor. Med vår unika Teams-integration i VoiceGo kan också många av era växeltjänster skötas direkt i mötesverktyget. Här är funktioner som tidsbokning, ärendehantering och callback, samtalslogg, managering av växeln och sms inkluderade. Integrationen kräver ingen ny installation eller några nya Teams-licenser och går att använda från alla webbläsare.
Sömlös kommunikation ger bättre kundupplevelse
Med molnbaserade lösningar som VoiceGo kan ditt företag på ett smidigt sätt snabbt anpassa kundtjänst och telefoni till en föränderlig värld. Tekniken möjliggör en mer personlig kundupplevelse genom att ni har tillgång till all kunddata samlad i ett överskådligt system. Ni kan vara tillgängliga för kunderna dygnet runt, oavsett var de befinner sig.
Vill du veta mer om VoiceGo? Läs mer här>> eller ring 010-777 77 77.
Stora fördelar med UCaaS
- Molnbaserat
- All kommunikation samlad på en enda plattform.
- Enkelt att använda från olika enheter, även mobiltelefon.
- Möjliggör kommunikation över geografiska gränser.
- Gemensamma arbetsutrymmen för dokumentdelning och chat.
- Stabilt och tillgängligt med hög redundans.
- Eliminerar behov av kostsamma infrastrukturinvesteringar.
- Leverantören ansvarar för uppdateringar och underhåll.
- Skalbart