Nyheter VoiceGo Release 4.0.5

jul 21, 2023 | Nyheter

Uppdatering av pushnotiser

Vi har gjort många förbättringar på både iOS och Android för hur pushnotisen presenteras i förhållande till inkommande samtal. Detta är nu driftsatt eller kommer driftsättas inom kort på samtliga kunders växlar.

Stöd för Poly/Plantronics headset

Alla växlar har vid v4.0.5 stöd för Poly/Plantronics headset fullt ut inklusive funktionsknappar på headset. Stöd för Plantronics headset fungerar i nuläget till MS Windows.

Tvåfaktorsautentisering för administratör av växlar via adminwebben

Tvåfaktorsautentiseringen medger högre säkerhet vid administration och konfigurering av växlar för er som partner. Det finns möjlighet att aktivera tvåfaktorsinloggning i form av en bekräftelsekod som skickas till epost och/eller telefonnummer. Detta gäller för en administratör som har ett administratörsinlogg för att hantera en eller flera växlar. För vanliga användare som är administratör på sin växel rekommenderar vi att man knyter Microsoft SSO med tvåfaktorsautentisering till den växeln.

Autentisering av Callback via BankID

Det kommer finnas möjlighet att be den inringande autentisera sig via BankID i Callback/Ärendekö. Exempelvis om den inringande blir ombedd att lämna ett meddelande för att senare bli återuppringd kan man i växeln ställa in att den inringande behöver autentisera sig innan det går att lämna ett meddelande. Detta kan vara värdefullt exempelvis om ett företag låter sina kunder ringa in beställningar. På ärendet som skapas visas om den inringande är autentiserad eller ej. I kommande version längre fram kommer möjligheten att autentisera den inringande i samtalskön innan samtalet besvaras.

 

Kommande releaser 2023

I kommande releaser efter sommaren lanserar vi spännande nyheter med största fokus på nedan funktioner och tjänster.

Ny statistikmodul

Den nya statistikmodulen kommer erbjuda en större flexibilitet och användarvänlighet än tidigare. Modulen är utvecklad efter feedback från er partners, vi ser fram emot lansering!

Uppdaterad mobilapp

Mobilappen får ett uppdaterat facelift med många tillhörande funktioner som möjlighet att administrera växeln på samma sätt som man idag gör via softphone/webklienten. Användaren kommer även kunna bestämma själv vilka flikar/tjänster som skall synas i appen.

Förbättrad samtalsinspelning

Användare av mobilapp och softphone kommer nu kunna starta samtals-inspelning via användargränssnittet i appen. En till förbättring är att när man startar inspelning manuellt kommer användaren att få hela telefonsamtalet inspelat.

Ärendekö med contact centertjänster

Ärendekön kommer vidareutvecklas med möjlighet att utöver få in samtal i köerna även kunna hantera mail, chatt och webförfrågningar i samma gränssnitt. Fas 2 skall sedan kunna erbjuda ett integrerat ticket/ärendesystem så att kunderna kan samla allt på samma ställe.

Populära inlägg

Så jobbar Firstcom med employer branding

Firstcom Sverige finns sedan sommaren 2023 i alldeles nyrenoverade kontorslokaler i Kista. Här arbetar femton personer med att leverera molnbaserade telefonitjänster till kunder och återförsäljare i hela landet. Solmaz Zamani är supportchef. – En fräsch och fin...

Unika funktioner i Firstcom Europes nya release av VoiceGo

Firstcom Europes molnbaserad telefonitjänst VoiceGo uppskattas för sin driftsäkerhet och stora utbud av smarta funktioner. Snart är systemet också snyggast i klassen. – I samband med vår nya release passar vi på att ge tjänsten ett ansiktslyft, säger affärsområdeschef...

Firstcom Sverige vill växa genom harmoniska förvärv

I ett företagsförvärv tänker Firstcom långsiktigt och ger mycket förtroende till befintlig personal. – Medarbetarna utgör grunden i livskraftiga och levande organisationer, säger Shariar Zadeh operativ chef och CFO på Firstcom Sverige. Vi värdesätter...

Projektledare Firstcom Europe

OM TJÄNSTEN Firstcom Europe söker en Projektledare Firstcom är en växande internationell moln- och tjänsteoperatör (SaaS bolag) med utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden men framför allt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt...

Vänd trenden med ny digital teknik

– Normen i samhället är att vi ska vara tillgängliga närsomhelst och varsomhelst, säger Pontus Blom vd på Firstcom. Den nya, digitala tekniken gör detta möjligt men här finns också nyckeln till att bryta trenden, om vi använder tekniken på rätt sätt. Studier pekar på...

Smidig logistik med smart telefoni från Firstcom

Transportlogistik handlar om att frakta gods från A till B, på ett säkert sätt och i rätt tid. Men för en kundservicemedarbetare i logistikbranschen innebär jobbet till lika stor del kommunikation med kunder och kollegor och då är välfungerande telefoni avgörande. Med...

Nöjda kunder är trogna kunder. Kundtjänst har en nyckelroll

Forskning visar att så mycket som 95 % av alla kunder är trogna ett varumärke tack vare företagets goda kundtjänst. Duktiga kundservicebolag med smarta telefonilösningarna spelar en nyckelroll. Men vad kännetecknar då riktigt bra kundbemötande och en väl fungerande...

Trygg telefoni med digital autentisering

Vi på Firstcom är måna om våra kunder och gör allt för att ni ska vara trygga med våra molnbaserade telefonilösningar. En viktig del av effektiva och säkra supportprocesser i ert kontaktcenter är möjlighet till digital identifiering. Genom att integrera...

Bättre kundupplevelse i telefonkö med molnväxeln VoiceGo

Att sitta i telefonkö är en tålamodsprövande erfarenhet de flesta av oss helst vill slippa. Men för företag som använder automatiserade kundtjänstplattformar skapas unika möjligheter att ge god service, trots väntetid i luren. Vår molnbaserade telefonilösning VoiceGo...