Unika Teams-integrationen som underlättar telefonin

av | mar 25, 2022 | OKATEGORISERAT

Med den nya Teams-integrationen för VoiceGo, är det enkelt att använda telefonin direkt i Teams. All växelfunktionalitet finns tillgänglig i Teams och användaren kan dra nytta av integrationen med flera av Microsofts produkter.

Microsoft Teams fortsätter att växa och i januari meddelade Microsoft att Teams har 270 miljoner aktiva användare per månad. Teams används till mer än möten, idag fungerar det som ett intranät på många arbetsplatser. Telefonin används oftast utanför Teams, men med Firstcoms nya unika integration så går det att använda alla växeltjänster via VoiceGo direkt i Teams.

Magnus på Firstcom

– Vi ser att allt fler använder Teams och programmet utvecklas. I dagsläget kan man öppna och redigera dokument i Teams och många använder det som ett intranät. Att kunna lyfta in telefonin i Teams förenklar för användaren och enkelhet är ett utav våra ledord, säger Magnus Cannervall, utvecklingschef på Firstcom Europe.

Firstcoms växel VoiceGo erbjuder full integration med Teams och den funktionalitet som finns i VoiceGo går nu att nå direkt i Teams. För användaren är det ingen skillnad mellan att jobba i VoiceGo softphone eller i Teams eftersom hela gränssnittet för VoiceGo är integrerat i Teamsklienten.

Populära funktioner – direkt i Teams

Se tydlig status på kollegor och styr din talade hänvisning med profilstyrning
Samtalsloggen visar vilka samtal som har besvarats av vem, både på
Öppna, stäng och schemalägg växeln, grupper, användare eller nummervisning
Skicka sms – skapa mallar för utskick och skicka sms med företaget som avsändare
Kundtjänst med tidsbokning, ärendehantering och callback
– En funktion som jag uppskattar är profilstyrningen, som gör det möjligt att välja vilket nummer som ska synas under olika tider. Under arbetstid visar växeln mitt vanliga 010-nummer, men när klockan slår fem så visas mitt mobilnummer, säger Magnus.

Eftersom VoiceGo är integrerat med Teams, så går det även att integrera andra Microsoft-produkter. Integrationen med Microsoft Outlook gör att växeln automatiskt styr status till ”upptagen” eller ”i möte” när det inbokade mötet startar. Det är även möjligt att styra vad som händer när användaren sitter i möte. Ska växeln släppa igenom samtal från förskola eller familjen? Det går att styra direkt via Teams och skräddarsy för varje användare.

– Det är smidigt att kunna integrera VoiceGo mot andra av Microsofts tjänster. Det gör att man kan styra växeln utifrån sin kalender med möten, semester och frånvaro. Det är även smidigt att logga in med sitt Microsoftkonto via Single Sign On, säger Magnus.

Den nya integrationen kräver ingen ny installation utan finns tillgänglig direkt i Teams. Den kräver inte heller några nya licenser från Microsoft. För den som vill, så går det även att använda Teams-integrationen från vilken webbläsare som helst.

Vill ni veta mer om Teams-integrationen av VoiceGo? Läs mer eller kontakta Firstcom Europe.

Most Popular Posts

Projektledare Firstcom Europe

OM TJÄNSTEN Firstcom Europe söker en Projektledare Firstcom är en växande internationell moln- och tjänsteoperatör (SaaS bolag) med utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden men framför allt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt...

Vänd trenden med ny digital teknik

– Normen i samhället är att vi ska vara tillgängliga närsomhelst och varsomhelst, säger Pontus Blom vd på Firstcom. Den nya, digitala tekniken gör detta möjligt men här finns också nyckeln till att bryta trenden, om vi använder tekniken på rätt sätt. Studier pekar på...

Smidig logistik med smart telefoni från Firstcom

Transportlogistik handlar om att frakta gods från A till B, på ett säkert sätt och i rätt tid. Men för en kundservicemedarbetare i logistikbranschen innebär jobbet till lika stor del kommunikation med kunder och kollegor och då är välfungerande telefoni avgörande. Med...

Trygg telefoni med digital autentisering

Vi på Firstcom är måna om våra kunder och gör allt för att ni ska vara trygga med våra molnbaserade telefonilösningar. En viktig del av effektiva och säkra supportprocesser i ert kontaktcenter är möjlighet till digital identifiering. Genom att integrera...

Bättre kundupplevelse i telefonkö med molnväxeln VoiceGo

Att sitta i telefonkö är en tålamodsprövande erfarenhet de flesta av oss helst vill slippa. Men för företag som använder automatiserade kundtjänstplattformar skapas unika möjligheter att ge god service, trots väntetid i luren. Vår molnbaserade telefonilösning VoiceGo...

Nyhet – Lansering två nya 5G abonnemang

Idag lanserar vi två stycken nya mobilabonnemang med 5G. Fastpris 100 GB & Fastpris Obegränsad Båda med surfhastigheter upp till 300 mbit/s, fortsatt i Sveriges bästa nät! Kontakta din partneransvarig för mer information samt ta del av...

Nyheter VoiceGo Release 4.0.5

Uppdatering av pushnotiser Vi har gjort många förbättringar på både iOS och Android för hur pushnotisen presenteras i förhållande till inkommande samtal. Detta är nu driftsatt eller kommer driftsättas inom kort på samtliga kunders växlar. Stöd för Poly/Plantronics...

Firstcom mobilabonnemang stöd för eSIM och 5G

Efter sommaren lanserar vi äntligen våra nya mobilabonnemang med 5G. Tillsammans med 5G kommer även två stycken nya mobilabonnemang att lanseras: Fastpris Trygg 100 Gb samt Fastpris Obegränsad! eSIM planeras att lanseras samtidigt som en tilläggstjänst för nya och...