Unika Teams-integrationen som underlättar telefonin

mar 25, 2022 | Nyheter

Med den nya Teams-integrationen för VoiceGo, är det enkelt att använda telefonin direkt i Teams. All växelfunktionalitet finns tillgänglig i Teams och användaren kan dra nytta av integrationen med flera av Microsofts produkter.

Microsoft Teams fortsätter att växa och i januari meddelade Microsoft att Teams har 270 miljoner aktiva användare per månad. Teams används till mer än möten, idag fungerar det som ett intranät på många arbetsplatser. Telefonin används oftast utanför Teams, men med Firstcoms nya unika integration så går det att använda alla växeltjänster via VoiceGo direkt i Teams.

Magnus på Firstcom

– Vi ser att allt fler använder Teams och programmet utvecklas. I dagsläget kan man öppna och redigera dokument i Teams och många använder det som ett intranät. Att kunna lyfta in telefonin i Teams förenklar för användaren och enkelhet är ett utav våra ledord, säger Magnus Cannervall, utvecklingschef på Firstcom Europe.

Firstcoms växel VoiceGo erbjuder full integration med Teams och den funktionalitet som finns i VoiceGo går nu att nå direkt i Teams. För användaren är det ingen skillnad mellan att jobba i VoiceGo softphone eller i Teams eftersom hela gränssnittet för VoiceGo är integrerat i Teamsklienten.

Populära funktioner – direkt i Teams

Se tydlig status på kollegor och styr din talade hänvisning med profilstyrning
Samtalsloggen visar vilka samtal som har besvarats av vem, både på
Öppna, stäng och schemalägg växeln, grupper, användare eller nummervisning
Skicka sms – skapa mallar för utskick och skicka sms med företaget som avsändare
Kundtjänst med tidsbokning, ärendehantering och callback
– En funktion som jag uppskattar är profilstyrningen, som gör det möjligt att välja vilket nummer som ska synas under olika tider. Under arbetstid visar växeln mitt vanliga 010-nummer, men när klockan slår fem så visas mitt mobilnummer, säger Magnus.

Eftersom VoiceGo är integrerat med Teams, så går det även att integrera andra Microsoft-produkter. Integrationen med Microsoft Outlook gör att växeln automatiskt styr status till ”upptagen” eller ”i möte” när det inbokade mötet startar. Det är även möjligt att styra vad som händer när användaren sitter i möte. Ska växeln släppa igenom samtal från förskola eller familjen? Det går att styra direkt via Teams och skräddarsy för varje användare.

– Det är smidigt att kunna integrera VoiceGo mot andra av Microsofts tjänster. Det gör att man kan styra växeln utifrån sin kalender med möten, semester och frånvaro. Det är även smidigt att logga in med sitt Microsoftkonto via Single Sign On, säger Magnus.

Den nya integrationen kräver ingen ny installation utan finns tillgänglig direkt i Teams. Den kräver inte heller några nya licenser från Microsoft. För den som vill, så går det även att använda Teams-integrationen från vilken webbläsare som helst.

Vill ni veta mer om Teams-integrationen av VoiceGo? Läs mer eller kontakta Firstcom Europe.

Populära inlägg

Så jobbar Firstcom med employer branding

Firstcom Sverige finns sedan sommaren 2023 i alldeles nyrenoverade kontorslokaler i Kista. Här arbetar femton personer med att leverera molnbaserade telefonitjänster till kunder och återförsäljare i hela landet. Solmaz Zamani är supportchef. – En fräsch och fin...

Unika funktioner i Firstcom Europes nya release av VoiceGo

Firstcom Europes molnbaserad telefonitjänst VoiceGo uppskattas för sin driftsäkerhet och stora utbud av smarta funktioner. Snart är systemet också snyggast i klassen. – I samband med vår nya release passar vi på att ge tjänsten ett ansiktslyft, säger affärsområdeschef...

Firstcom Sverige vill växa genom harmoniska förvärv

I ett företagsförvärv tänker Firstcom långsiktigt och ger mycket förtroende till befintlig personal. – Medarbetarna utgör grunden i livskraftiga och levande organisationer, säger Shariar Zadeh operativ chef och CFO på Firstcom Sverige. Vi värdesätter...

Projektledare Firstcom Europe

OM TJÄNSTEN Firstcom Europe söker en Projektledare Firstcom är en växande internationell moln- och tjänsteoperatör (SaaS bolag) med utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden men framför allt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt...

Vänd trenden med ny digital teknik

– Normen i samhället är att vi ska vara tillgängliga närsomhelst och varsomhelst, säger Pontus Blom vd på Firstcom. Den nya, digitala tekniken gör detta möjligt men här finns också nyckeln till att bryta trenden, om vi använder tekniken på rätt sätt. Studier pekar på...

Smidig logistik med smart telefoni från Firstcom

Transportlogistik handlar om att frakta gods från A till B, på ett säkert sätt och i rätt tid. Men för en kundservicemedarbetare i logistikbranschen innebär jobbet till lika stor del kommunikation med kunder och kollegor och då är välfungerande telefoni avgörande. Med...

Nöjda kunder är trogna kunder. Kundtjänst har en nyckelroll

Forskning visar att så mycket som 95 % av alla kunder är trogna ett varumärke tack vare företagets goda kundtjänst. Duktiga kundservicebolag med smarta telefonilösningarna spelar en nyckelroll. Men vad kännetecknar då riktigt bra kundbemötande och en väl fungerande...

Trygg telefoni med digital autentisering

Vi på Firstcom är måna om våra kunder och gör allt för att ni ska vara trygga med våra molnbaserade telefonilösningar. En viktig del av effektiva och säkra supportprocesser i ert kontaktcenter är möjlighet till digital identifiering. Genom att integrera...

Bättre kundupplevelse i telefonkö med molnväxeln VoiceGo

Att sitta i telefonkö är en tålamodsprövande erfarenhet de flesta av oss helst vill slippa. Men för företag som använder automatiserade kundtjänstplattformar skapas unika möjligheter att ge god service, trots väntetid i luren. Vår molnbaserade telefonilösning VoiceGo...