Statistik

Statistik

Med statistikmodulen kan du skapa rapporter som är anpassade för just din verksamhet enligt dina önskemål och behov. Modulen kommer med en bred flora av standardrapporter som oftast passar alla verksamheter. Exempel kan vara rapporter med parametrar från olika tidsperioder, grupper och användare. Du kan även välja att spara dina valda parametrar och låta rapporterna skickas automatiskt på utsatta tider. Modulen ger dig full koll på viktig statistik och nyckeltal kring er telefoni inklusive svarsgrupper och användare.

Ta datadrivna beslut

Statistikmodulen hjälper dig få insikt och grepp om hur ditt företags telefoni hanteras. Med datapunkterna kan du få fram mängder av nyttig information som hjälper dig få en översikt kring vad som fungerar bra eller behöver åtgärdas. Du kan se statistik på både inkommande och utgående samtal samt välja att få det presenterat på användar- eller gruppnivå. Via en tydlig översikt kan du enkelt och överskådligt se exempelvis när trycket är som störst på enskilda svarsgrupper, hur många samtal säljavdelningen ringer ut eller om svarsservicenivån uppnår uppsatta tider på service och support.

Skräddarsy din önskerapport

För att kunna mäta specifika nyckeltal kan du skapa egna rapporter. Det kan vara tidsinställda rapporter som skickas automatiskt till dig enligt önskat intervall, exempelvis vara varje dag, varje vecka, sista dagen på månaden eller varför inte varje måndagsmorgon klockan 08:00. Du bestämmer vilken information som är viktig för dig, exempelvis rapport över inkommande, utgående och tappade samtal. Du kan även välja baserat på användare, grupper eller nummer att djupdyka i samt under specifikt intervall. Detta ger dig ovärderlig information kring hur ditt företag presterar och lever upp till era satta mål.

Tappar vi samtal?

Med korrekt statistik kan systemet hjälpa er att bemanna efter behov och få insikter om samtal fördelas jämnt över agenterna i grupperna. Utefter dessa datapunkter kan ni ta rätt beslut kring öppettider på olika grupper och avdelningar samt hur dessa skall bemannas efter utvalda tider.

Enkelt att administrera själv
Du kan enkelt skapa rapporter eller automatisera utskick i webgränssnittet eller direkt i softphone eller agentvy.

Skräddarsy din drömrapport
Justera de parametrar du önskar data kring. Exempelvis vilken tid på dygnet det ringer som mest eller hur många missade samtal har vi per grupp och månad.

Vill du veta mer eller testa gratis?

Kontakta oss på

eller via kontaktformuläret så hjälper vi dig kostnadsfritt att komma igång!