Nortech Telecom byter namn till Firstcom Europe

dec 2, 2020 | Nyheter

Den 2 december 2020 bytte vi namn till Firstcom Europe
Under 2017 fick vi nya huvudägare i form av Firstcom Europe, en Pan-Europeisk service provider inom telecom. Under senaste åren har mycket hänt och vi finns idag representerade utöver Sverige i Danmark, England, Tyskland och Polen. Totalt är vi nu 190 medarbetare fördelat på 13 kontor.
För att harmonisera med övriga systerföretag inom gruppen byter vi nu namn till Firstcom Europe även i Sverige.

I praktiken innebär namnbytet följande:
Från 2 december – Samma organisationsnummer, adress, telefon, personal men under nytt bolagsnamn och justerad logotyp. Successivt byter vi ut brevpapper och kuvert, fakturor, visitkort, produktblad och övrigt marknadsföringsmaterial.

Mailadresser – de nuvarande kommer fortfarande att fungera men vidarebefordras och
övertid helt gå över till @firstcomeurope.se

Hemsida – nytt domännamn blir www.firstcomeurope.se, och den tidigare adressen, www.nortechtelecom.se, kommer inom kort att pekas om till det nya domännamnet.

Avtal och pågående uppdrag
Vi ändrar enbart namn och logotyp, de juridiska personerna med organisationsnummer 559016-1666, Nortechvoip AB, blir Firstcom Europe Voip AB samt 556608-5196, Nordic Technology Distributors – Nortech AB, blir Firstcom Europe Dist AB vilket betyder att:

Alla nuvarande avtal gäller
Alla överenskommelser i samband med pågående uppdrag gäller
Alla avtal om inköp gäller
Alla uteliggande offerter gäller den tid som anges i offerten

Har ni några frågor är ni som alltid varmt välkomna att kontakta er kontaktperson hos oss.

Populära inlägg

Så jobbar Firstcom med employer branding

Firstcom Sverige finns sedan sommaren 2023 i alldeles nyrenoverade kontorslokaler i Kista. Här arbetar femton personer med att leverera molnbaserade telefonitjänster till kunder och återförsäljare i hela landet. Solmaz Zamani är supportchef. – En fräsch och fin...

Unika funktioner i Firstcom Europes nya release av VoiceGo

Firstcom Europes molnbaserad telefonitjänst VoiceGo uppskattas för sin driftsäkerhet och stora utbud av smarta funktioner. Snart är systemet också snyggast i klassen. – I samband med vår nya release passar vi på att ge tjänsten ett ansiktslyft, säger affärsområdeschef...

Firstcom Sverige vill växa genom harmoniska förvärv

I ett företagsförvärv tänker Firstcom långsiktigt och ger mycket förtroende till befintlig personal. – Medarbetarna utgör grunden i livskraftiga och levande organisationer, säger Shariar Zadeh operativ chef och CFO på Firstcom Sverige. Vi värdesätter...

Projektledare Firstcom Europe

OM TJÄNSTEN Firstcom Europe söker en Projektledare Firstcom är en växande internationell moln- och tjänsteoperatör (SaaS bolag) med utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden men framför allt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt...

Vänd trenden med ny digital teknik

– Normen i samhället är att vi ska vara tillgängliga närsomhelst och varsomhelst, säger Pontus Blom vd på Firstcom. Den nya, digitala tekniken gör detta möjligt men här finns också nyckeln till att bryta trenden, om vi använder tekniken på rätt sätt. Studier pekar på...

Smidig logistik med smart telefoni från Firstcom

Transportlogistik handlar om att frakta gods från A till B, på ett säkert sätt och i rätt tid. Men för en kundservicemedarbetare i logistikbranschen innebär jobbet till lika stor del kommunikation med kunder och kollegor och då är välfungerande telefoni avgörande. Med...

Nöjda kunder är trogna kunder. Kundtjänst har en nyckelroll

Forskning visar att så mycket som 95 % av alla kunder är trogna ett varumärke tack vare företagets goda kundtjänst. Duktiga kundservicebolag med smarta telefonilösningarna spelar en nyckelroll. Men vad kännetecknar då riktigt bra kundbemötande och en väl fungerande...

Trygg telefoni med digital autentisering

Vi på Firstcom är måna om våra kunder och gör allt för att ni ska vara trygga med våra molnbaserade telefonilösningar. En viktig del av effektiva och säkra supportprocesser i ert kontaktcenter är möjlighet till digital identifiering. Genom att integrera...

Bättre kundupplevelse i telefonkö med molnväxeln VoiceGo

Att sitta i telefonkö är en tålamodsprövande erfarenhet de flesta av oss helst vill slippa. Men för företag som använder automatiserade kundtjänstplattformar skapas unika möjligheter att ge god service, trots väntetid i luren. Vår molnbaserade telefonilösning VoiceGo...