Unika funktioner i Firstcom Europes nya release av VoiceGo

jun 28, 2024 | Nyheter

Firstcom Europes molnbaserad telefonitjänst VoiceGo uppskattas för sin driftsäkerhet och stora utbud av smarta funktioner. Snart är systemet också snyggast i klassen. – I samband med vår nya release passar vi på att ge tjänsten ett ansiktslyft, säger affärsområdeschef Marcus Johansson.

VoiceGo är en av marknadens mest använda telefonitjänster. Firstcom arbetar nära kunderna och utvecklar kontinuerligt sin populära telefonilösning utifrån deras behov och önskemål.

En nyckelkomponent

Årets release innehåller en lång rad nya behovsstyrda funktioner. Nu uppdateras också design och användarvänlighet, något som är till nytta för alla kunder.

– Vi ligger långt fram i den digitala utvecklingen i vårt land och många hanterar både privatliv och jobb med sin mobiltelefon. En övergripande fördel med VoiceGo är att alla funktioner i vårt system är fullt tekniskt fungerande oberoende av telefonabonnemang. Det gör vår lösning mycket praktisk för människor med många järn i elden och en nyckelkomponent i företagens interna och externa kommunikation.

Unika uppdateringar

Redan från våren 2024 inkluderas en ny statistikmodul i telefonitjänsten. Den kan ge uppgifter på detaljnivå kring exempelvis perioder med hög belastning. Statistikfunktionen kan också ställas in efter egna variabler och skapa skräddarsydda rapporter.

Den uppdaterade versionen av Firstcoms telefonitjänst släpps efter sommaren och inkluderar en lång rad funktioner som gör VoiceGo unik på marknaden:

  • Systemet sänder en pushnotis som visar på vilket sätt någon söker dig. Du kan se om samtalet är riktat direkt till dig eller inkommer via en svarsgrupp för exempelvis support. Om du sitter upptagen kan du vara trygg med att inringaren får svar av en kollega.
  • Samtal loggas och färgkodas så att du kan se om samtal missats helt, om en annan medarbetare redan besvarat samtalet och vem som gjort det.
  • Funktionen för samtalsinspelning har utvecklats. Alla samtal spelas in men sparas endast om du trycker på inspelningsknappen. Då finns samtalet kvar i sin helhet från början till slut och är sökbart för uppföljning och utvärdering.
  • En ny funktion visar samtal som väntat i telefonkö men där inringaren lagt på. Här kan du eller din medarbetare ringa upp senare och på så sätt visa omsorg och professionalitet.
  • Automatiska rapporter skapas över medarbetarnas resultat och hur de nått sina mål.

Rikstäckande närvaro
Firstcom erbjuder support och tillgänglighet i praktiskt taget hela landet. Storsäljaren VoiceGo är en komplett telefonilösning som passar både det lilla och det stora företaget.

– Jag är stolt över alla våra samarbeten, säger Marcus Johansson. I nära dialog med dem utvecklar vårt samspelta team ständigt nya användarvänliga funktioner i vår molnbaserade telefonitjänst.

Vill du veta mer om VoiceGo eller bli återförsäljare? Kontakta affärsområdeschef Marcus Johansson på [email protected]

Populära inlägg

Så jobbar Firstcom med employer branding

Firstcom Sverige finns sedan sommaren 2023 i alldeles nyrenoverade kontorslokaler i Kista. Här arbetar femton personer med att leverera molnbaserade telefonitjänster till kunder och återförsäljare i hela landet. Solmaz Zamani är supportchef. – En fräsch och fin...

Firstcom Sverige vill växa genom harmoniska förvärv

I ett företagsförvärv tänker Firstcom långsiktigt och ger mycket förtroende till befintlig personal. – Medarbetarna utgör grunden i livskraftiga och levande organisationer, säger Shariar Zadeh operativ chef och CFO på Firstcom Sverige. Vi värdesätter...

Projektledare Firstcom Europe

OM TJÄNSTEN Firstcom Europe söker en Projektledare Firstcom är en växande internationell moln- och tjänsteoperatör (SaaS bolag) med utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden men framför allt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt...

Vänd trenden med ny digital teknik

– Normen i samhället är att vi ska vara tillgängliga närsomhelst och varsomhelst, säger Pontus Blom vd på Firstcom. Den nya, digitala tekniken gör detta möjligt men här finns också nyckeln till att bryta trenden, om vi använder tekniken på rätt sätt. Studier pekar på...

Smidig logistik med smart telefoni från Firstcom

Transportlogistik handlar om att frakta gods från A till B, på ett säkert sätt och i rätt tid. Men för en kundservicemedarbetare i logistikbranschen innebär jobbet till lika stor del kommunikation med kunder och kollegor och då är välfungerande telefoni avgörande. Med...

Nöjda kunder är trogna kunder. Kundtjänst har en nyckelroll

Forskning visar att så mycket som 95 % av alla kunder är trogna ett varumärke tack vare företagets goda kundtjänst. Duktiga kundservicebolag med smarta telefonilösningarna spelar en nyckelroll. Men vad kännetecknar då riktigt bra kundbemötande och en väl fungerande...

Trygg telefoni med digital autentisering

Vi på Firstcom är måna om våra kunder och gör allt för att ni ska vara trygga med våra molnbaserade telefonilösningar. En viktig del av effektiva och säkra supportprocesser i ert kontaktcenter är möjlighet till digital identifiering. Genom att integrera...

Bättre kundupplevelse i telefonkö med molnväxeln VoiceGo

Att sitta i telefonkö är en tålamodsprövande erfarenhet de flesta av oss helst vill slippa. Men för företag som använder automatiserade kundtjänstplattformar skapas unika möjligheter att ge god service, trots väntetid i luren. Vår molnbaserade telefonilösning VoiceGo...

Nyhet – Lansering två nya 5G abonnemang

Idag lanserar vi två stycken nya mobilabonnemang med 5G. Fastpris 100 GB & Fastpris Obegränsad Båda med surfhastigheter upp till 300 mbit/s, fortsatt i Sveriges bästa nät! Kontakta din partneransvarig för mer information samt ta del av...