Trygg telefoni med digital autentisering

sep 27, 2023 | Nyheter

Vi på Firstcom är måna om våra kunder och gör allt för att ni ska vara trygga med våra molnbaserade telefonilösningar. En viktig del av effektiva och säkra supportprocesser i ert kontaktcenter är möjlighet till digital identifiering. Genom att integrera tvåfaktorsautentisering och BankID kan ni se till att kommunikationen är pålitlig och trygg för alla; kunder, medarbetare och er som företag.

Internet erbjuder obegränsad tillgång till kommunikation och global samverkan. Vi spenderar mer tid på nätet för varje år som går. Men ökad närvaro online gör oss också mer utsatta för olika typer av cyberbrott. Bedragare kan utnyttja sårbarheter i våra system för att stjäla personuppgifter, pengar eller till och med vår identitet. Därför har vi som företag inom telekom ett starkt fokus på säkerhet.

Trygga telefonilösningar

Övervakning och uppdatering av systemen för att identifiera och åtgärda säkerhetsproblem är en stor del av vår vardag. Vi arbetar med ständig utveckling av våra telefonilösningar och medarbetarna på Firstcom tränas kontinuerligt för att upptäcka och hantera säkerhetsrisker. Detta innefattar robusta säkerhetsåtgärder såsom stark kryptering av data, brandväggar och intrångsdetekteringssystem. Det är också viktigt för oss att upprätthålla god dataskyddspraxis och följa gällande lagar så att kundernas personliga information behandlas korrekt.

Tvåfaktorsautentisering och BankID

Tvåfaktorsautentisering ger högre säkerhet vid administration och konfigurering av era telefonilösningar. Nu finns möjlighet att aktivera tvåfaktorsinloggning i våra molnbaserade system, där en bekräftelsekod skickas till kundens epost eller telefonnummer. Det är även möjligt att autentisera sig via BankID. Om kunden ombeds att tala in ett meddelande för att senare bli uppringd, kan växeln ställas in så att den inringande först måste bekräfta sin identitet. Längre fram öppnar vi upp för att era medarbetare har autentiserat den inringande som väntar i telefonkö, redan innan samtalet besvaras.

Genom att integrera tvåfaktorsautentisering och BankID i era telefonilösningar kan ni säkerställa trygga och positiva kundupplevelser. Det finns en rad fördelar med att koppla digital verifiering till era telefonitjänster:

  • När kunden vill beställa något, logga in eller lämna känsliga personuppgifter är digital identifiering en pålitlig process och tryggt för både kund och supportpersonal. Era medarbetare i kontaktcentret vet tidigt vem de pratar med, till och med innan samtalet ens är igång.
  • Alla verksamheter som hanterar personuppgifter måste följa dataskyddsförordningen GDPR. Här har integration av säker identifiering i molnbaserade telefonitjänster blivit än mer betydelsefullt.
  • Supportärenden blir snabbare och effektivare när verifiering av kundens identitet görs med hjälp av digital autentisering.

Vill du veta mer?

Hör av dig till oss på Firstcom så berättar vi mer om hur BankID integreras i era telefonitjänster!

Kontakta oss här >>

Populära inlägg

Så jobbar Firstcom med employer branding

Firstcom Sverige finns sedan sommaren 2023 i alldeles nyrenoverade kontorslokaler i Kista. Här arbetar femton personer med att leverera molnbaserade telefonitjänster till kunder och återförsäljare i hela landet. Solmaz Zamani är supportchef. – En fräsch och fin...

Unika funktioner i Firstcom Europes nya release av VoiceGo

Firstcom Europes molnbaserad telefonitjänst VoiceGo uppskattas för sin driftsäkerhet och stora utbud av smarta funktioner. Snart är systemet också snyggast i klassen. – I samband med vår nya release passar vi på att ge tjänsten ett ansiktslyft, säger affärsområdeschef...

Firstcom Sverige vill växa genom harmoniska förvärv

I ett företagsförvärv tänker Firstcom långsiktigt och ger mycket förtroende till befintlig personal. – Medarbetarna utgör grunden i livskraftiga och levande organisationer, säger Shariar Zadeh operativ chef och CFO på Firstcom Sverige. Vi värdesätter...

Projektledare Firstcom Europe

OM TJÄNSTEN Firstcom Europe söker en Projektledare Firstcom är en växande internationell moln- och tjänsteoperatör (SaaS bolag) med utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden men framför allt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt...

Vänd trenden med ny digital teknik

– Normen i samhället är att vi ska vara tillgängliga närsomhelst och varsomhelst, säger Pontus Blom vd på Firstcom. Den nya, digitala tekniken gör detta möjligt men här finns också nyckeln till att bryta trenden, om vi använder tekniken på rätt sätt. Studier pekar på...

Smidig logistik med smart telefoni från Firstcom

Transportlogistik handlar om att frakta gods från A till B, på ett säkert sätt och i rätt tid. Men för en kundservicemedarbetare i logistikbranschen innebär jobbet till lika stor del kommunikation med kunder och kollegor och då är välfungerande telefoni avgörande. Med...

Nöjda kunder är trogna kunder. Kundtjänst har en nyckelroll

Forskning visar att så mycket som 95 % av alla kunder är trogna ett varumärke tack vare företagets goda kundtjänst. Duktiga kundservicebolag med smarta telefonilösningarna spelar en nyckelroll. Men vad kännetecknar då riktigt bra kundbemötande och en väl fungerande...

Bättre kundupplevelse i telefonkö med molnväxeln VoiceGo

Att sitta i telefonkö är en tålamodsprövande erfarenhet de flesta av oss helst vill slippa. Men för företag som använder automatiserade kundtjänstplattformar skapas unika möjligheter att ge god service, trots väntetid i luren. Vår molnbaserade telefonilösning VoiceGo...

Nyhet – Lansering två nya 5G abonnemang

Idag lanserar vi två stycken nya mobilabonnemang med 5G. Fastpris 100 GB & Fastpris Obegränsad Båda med surfhastigheter upp till 300 mbit/s, fortsatt i Sveriges bästa nät! Kontakta din partneransvarig för mer information samt ta del av...