Ny release VoiceGo

jun 20, 2022 | Nyheter

Nu släpper vi den nya releasen av VoiceGo som uppdateras löpande till alla uppgraderade partnerdomäner.

Ny telefonistplats

En ny telefonistplats finns tillgänglig i agentvyn, webben samt i Teams med nya funktioner. Se nedan vilka funktioner användare med telefonisträttighet ges access till.

  • Använda agentvyn i “standardläge” uppdelat i tre dynamiska kolumner, se ovan bild.
    Användaren kan själva omgruppera vad som skall synas per kolumn under inställningar och gränssnitt.
  • Aktiva samtal hamnar i en egen kolumn
  • Det finns en inställning för att automatiskt hamna i ”koppla läge” precis som i mobilappen. Det finns då knappar för att ringa först eller för att koppla direkt. Ringer man först får man även frågan om man vill “koppla ihop” samtalen. Fungerar nu likadant som i mobilappen.
  • Snabbknappar är migrerade från uservyn.
  • Det går att ställa in så att popup för inkommande samtal i softphone inuti klienten hamnar i minimerad vy.
    Det betyder att användare inte får någon popup mitt i klienten utan hamnar som minimerad rad överst i klienten.

Användare utan telefonisträttighet har samma möjlighet som ovan men med begränsningen att agentvyn är uppdelad i två dynamiska kolumner samt att snabbknappar inte är aktivt.

Uppdatering svarsgrupper & samtalslogg

Svarsgrupper har uppdaterats med ny funktionalitet i både mobilapp samt desktop/webgränssnitt. Nyheter i nya releasen:

 

  • Uppdaterad vy för popup i svarsgrupper med integrerad dashboard.
  • Samtalslogg per svarsgrupp eller alla svarsgrupper. Återfinns under fliken svarsgrupper.
  • Se direkt i listan för samtalsloggen vilken grupp som samtalet passerades sist genom (om samtalet passerat genom en svarsgrupp).
  • Historik för tidigare samtal i popupen för samtalsloggen. Användare ser nu tidigare samtal från motpart.

 

Integrationer

Vi har även släppt en utvecklad och uppdaterad funktion för ”Webhooks” som gör det enklare och mer flexibelt att integrera VoiceGo mot 3e partsprogram som ex CRM system.

Webbhooks är ett sätt för VoiceGo att kontakta externa system vid specifika händelser i ett samtalsflöde. Syftet är att kunna skapa enkla API:er mot externa system för att automatiskt kunna knyta exempelvis samtalshistorik till ett kundkort i ett CRM system.

Ny driftsinformationssida

I samband med uppgraderingar i plattformen har vi även lanserat en ny driftsinformationssida som ni hittar på:
https://firstcomeurope.se/driftsinformation/

Populära inlägg

Så jobbar Firstcom med employer branding

Firstcom Sverige finns sedan sommaren 2023 i alldeles nyrenoverade kontorslokaler i Kista. Här arbetar femton personer med att leverera molnbaserade telefonitjänster till kunder och återförsäljare i hela landet. Solmaz Zamani är supportchef. – En fräsch och fin...

Unika funktioner i Firstcom Europes nya release av VoiceGo

Firstcom Europes molnbaserad telefonitjänst VoiceGo uppskattas för sin driftsäkerhet och stora utbud av smarta funktioner. Snart är systemet också snyggast i klassen. – I samband med vår nya release passar vi på att ge tjänsten ett ansiktslyft, säger affärsområdeschef...

Firstcom Sverige vill växa genom harmoniska förvärv

I ett företagsförvärv tänker Firstcom långsiktigt och ger mycket förtroende till befintlig personal. – Medarbetarna utgör grunden i livskraftiga och levande organisationer, säger Shariar Zadeh operativ chef och CFO på Firstcom Sverige. Vi värdesätter...

Projektledare Firstcom Europe

OM TJÄNSTEN Firstcom Europe söker en Projektledare Firstcom är en växande internationell moln- och tjänsteoperatör (SaaS bolag) med utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden men framför allt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt...

Vänd trenden med ny digital teknik

– Normen i samhället är att vi ska vara tillgängliga närsomhelst och varsomhelst, säger Pontus Blom vd på Firstcom. Den nya, digitala tekniken gör detta möjligt men här finns också nyckeln till att bryta trenden, om vi använder tekniken på rätt sätt. Studier pekar på...

Smidig logistik med smart telefoni från Firstcom

Transportlogistik handlar om att frakta gods från A till B, på ett säkert sätt och i rätt tid. Men för en kundservicemedarbetare i logistikbranschen innebär jobbet till lika stor del kommunikation med kunder och kollegor och då är välfungerande telefoni avgörande. Med...

Nöjda kunder är trogna kunder. Kundtjänst har en nyckelroll

Forskning visar att så mycket som 95 % av alla kunder är trogna ett varumärke tack vare företagets goda kundtjänst. Duktiga kundservicebolag med smarta telefonilösningarna spelar en nyckelroll. Men vad kännetecknar då riktigt bra kundbemötande och en väl fungerande...

Trygg telefoni med digital autentisering

Vi på Firstcom är måna om våra kunder och gör allt för att ni ska vara trygga med våra molnbaserade telefonilösningar. En viktig del av effektiva och säkra supportprocesser i ert kontaktcenter är möjlighet till digital identifiering. Genom att integrera...

Bättre kundupplevelse i telefonkö med molnväxeln VoiceGo

Att sitta i telefonkö är en tålamodsprövande erfarenhet de flesta av oss helst vill slippa. Men för företag som använder automatiserade kundtjänstplattformar skapas unika möjligheter att ge god service, trots väntetid i luren. Vår molnbaserade telefonilösning VoiceGo...