Partner Account Manager Firstcom Europe

feb 16, 2023 | Nyheter

Om tjänsten

Firstcom Europe söker en Partneransvarig

Firstcom är en växande internationell moln- och tjänsteoperatör (SaaS bolag)
med utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden
men framför allt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt växer och
snabbt förändras i takt med att ny teknik lanseras. Våra kunder strävar
ständigt efter nya och bättre lösningar vilket ställer höga krav på oss. För att
möta dessa krav, blir vår lyhördhet och hur vi är som personer vår nyckel till
framgång.

Firstcoms arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs
av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Det gör att
alla våra anställda kan och förväntas bidra till vårt övergripande mål: Att vara
bäst på att skapa värde för kunderna.

Vill du vara med på vår tillväxtresa?

Vi letar nu efter en kollega som kan hjälpa oss att vårda och utveckla
relationerna med våra viktigaste samarbetspartners.

Det här är jobbet…

Som Partneransvarig på Firstcom är din främsta arbetsuppgift att driva
försäljningen av Firstcoms produkter genom samarbetspartners främst på den
svenska marknaden.

Du kommer att ansvara för att skapa marknadsplaner för dina
samarbetspartners och genom kontinuerliga besök utveckla och stödja
försäljningen av Firstcoms hela produktportfölj. Arbetsuppgifterna sträcker sig
från att upprätta partneravtal och driva säljuppföljning till att ansvara för
säljaktiviteter, säljtävlingar och hålla utbildningar. Du kommer även stödja
våra samarbetspartners i slutkundsmöten vid behov.

Tjänstebil ingår i tjänsten.

Det här är vad du har…

För att lyckas i denna roll tror vi att du är social, strukturerad och van vid att
arbeta på ett självständigt sätt. Dina styrkor är att du är driven,
serviceinriktad och trivs med att ständigt utmana och utvecklas.

Vi ser att du har några års erfarenhet av försäljning inom IT/Telekom mot
både mindre och större kunder med dokumenterade goda säljresultat. Du har
ett utvecklat affärsmannaskap och erfarenhet från att arbeta i en självständig
roll. Har du även erfarenhet av indirekt försäljning via partners eller
återförsäljare är det meriterande. Då tjänsten innebär att du är ute och rör dig
mycket är det viktigt att du känner att detta passar din personlighet och att
du under denna självständiga arbetstid fortfarande kan arbeta och prestera
bra.

Slutligen tror vi att du brinner för slutkunden och att du trivs i en
säljorganisation som präglas av teamwork, en utmanaranda och glädje.
Du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat då det är viktigt i
rollen att du är en god kommunikatör.
Att du har B-körkort är ett krav.

Det här är vad Firstcom kan ge dig…

… en plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark
teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer
att göra skillnad.

… stora möjligheter till spännande karriärvägar inom gruppen. Hos oss ligger
din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna
utbildningar och vidareutvecklingsprogram.

… Vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss
finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa och
pension.

Är du en person som brinner för att skapa långsiktiga relationer på ett företag
i utveckling och som har säljkultur i sitt DNA så tror vi att du är helt rätt
person för oss. Och att vi är helt rätt plats för dig. Vi ser fram emot att få
träffa dig.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Kista.
Ansökningar behandlas löpande under ansökningstiden och vi anställer när vi
hittar den rätta kandidaten för rollen. Vi hoppas därför att du skickar in din
ansökan tillsammans med CV och personligt brev så snart som möjligt.

Omfattning:

Heltidstjänst

Arbetsgivare:

Firstcom Europe Voip (org.nummer 559016-1666)
Borgarfjordsgatan 7, 5Tr
164 40 Kista

Kontakt:

[email protected]

Populära inlägg

Så jobbar Firstcom med employer branding

Firstcom Sverige finns sedan sommaren 2023 i alldeles nyrenoverade kontorslokaler i Kista. Här arbetar femton personer med att leverera molnbaserade telefonitjänster till kunder och återförsäljare i hela landet. Solmaz Zamani är supportchef. – En fräsch och fin...

Unika funktioner i Firstcom Europes nya release av VoiceGo

Firstcom Europes molnbaserad telefonitjänst VoiceGo uppskattas för sin driftsäkerhet och stora utbud av smarta funktioner. Snart är systemet också snyggast i klassen. – I samband med vår nya release passar vi på att ge tjänsten ett ansiktslyft, säger affärsområdeschef...

Firstcom Sverige vill växa genom harmoniska förvärv

I ett företagsförvärv tänker Firstcom långsiktigt och ger mycket förtroende till befintlig personal. – Medarbetarna utgör grunden i livskraftiga och levande organisationer, säger Shariar Zadeh operativ chef och CFO på Firstcom Sverige. Vi värdesätter...

Projektledare Firstcom Europe

OM TJÄNSTEN Firstcom Europe söker en Projektledare Firstcom är en växande internationell moln- och tjänsteoperatör (SaaS bolag) med utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden men framför allt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt...

Vänd trenden med ny digital teknik

– Normen i samhället är att vi ska vara tillgängliga närsomhelst och varsomhelst, säger Pontus Blom vd på Firstcom. Den nya, digitala tekniken gör detta möjligt men här finns också nyckeln till att bryta trenden, om vi använder tekniken på rätt sätt. Studier pekar på...

Smidig logistik med smart telefoni från Firstcom

Transportlogistik handlar om att frakta gods från A till B, på ett säkert sätt och i rätt tid. Men för en kundservicemedarbetare i logistikbranschen innebär jobbet till lika stor del kommunikation med kunder och kollegor och då är välfungerande telefoni avgörande. Med...

Nöjda kunder är trogna kunder. Kundtjänst har en nyckelroll

Forskning visar att så mycket som 95 % av alla kunder är trogna ett varumärke tack vare företagets goda kundtjänst. Duktiga kundservicebolag med smarta telefonilösningarna spelar en nyckelroll. Men vad kännetecknar då riktigt bra kundbemötande och en väl fungerande...

Trygg telefoni med digital autentisering

Vi på Firstcom är måna om våra kunder och gör allt för att ni ska vara trygga med våra molnbaserade telefonilösningar. En viktig del av effektiva och säkra supportprocesser i ert kontaktcenter är möjlighet till digital identifiering. Genom att integrera...

Bättre kundupplevelse i telefonkö med molnväxeln VoiceGo

Att sitta i telefonkö är en tålamodsprövande erfarenhet de flesta av oss helst vill slippa. Men för företag som använder automatiserade kundtjänstplattformar skapas unika möjligheter att ge god service, trots väntetid i luren. Vår molnbaserade telefonilösning VoiceGo...